کمپین تبلیغاتی چیست؟
کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست؟

واژه کمپین تبلیغاتی یکی از پر کاربردترین واژه های عصر حاضر است. اگه بخواهیم درباره کمپین تبلیغاتی توضیحاتی بدهیم اول از همه بریم سراغ تعریفی از کمپین و خود تبلیغات که هر کدام به تنهایی چه معنی دارد؟
کمپین خود به معنی کارزار یا کار دسته جمعی است که همه اشخاص با یک هدف مشخص، برای رسیدن به آن هدف تلاش میکنند که بیشتر جنبه سیاسی یا تبلیغاتی دارد.
تبلیغات خود معنی مشخص و دقیقی ندارد اما اگه یک تعریف واضح و مشخص بخواهیم از تبلیغات داشته باشیم وینستون ویلچر اینگونه بیان میکند: تبلیغات، یکی از شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است. همانطور که میدانید تبلیغات راهی برای رساندن پیام ما به مخاطب است. این پیام میتواند اشکال مختلفی داشته باشد. فقط یک نوشته نمیتواند پیام ما را منتقل کند بلکه هر چیزی که با مخاطب ارتباط برقرار کند حتی رنگ سازمانی و حتی شکل لوگو رسمی همه اینها میتواند برای مخاطب پیام داشته باشد. تبلیغات در قدیم از طریق رسانه های جمعی صورت میگرفت اما امروزه این شکل از تبلیغات گسترده تر شده و با ابزارهایی از جمله شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، خبرگزاری ها و … میتوان پیام خود را به مخاطب رساند.
تعریف کمپین تبلیغاتی
با توجه به تعاریفی کوتاهی که از کمپین و تبلیغات داشتیم کمپین تبلیغاتی یک سلسله کارهاییست که به صورت دسته جمعی با یک هدف مشخص برای رساندن پیام ما به مخاطب صورت میگیرد. مهمترین مورد در اجرای کمپین تبلیغاتی بودجه آنست، قبول داریم که هر چه بودجه کمپین تبلیغاتی بیشتر باشد کمپین بهتر و گسترده تری را خواهیم داشت اما این بدان معنا نیست که اگر بودجه کم بود یا بودجه ای نداشتیم دست روی دست گذاشته و اقدامی نکنیم. بسیاری از کمپین های تبلیغاتی بدون بودجه هم قابل اجرا هستند به شرط آنکه بدانیم چه روش های درستی برای اجرای آن میتوان داشت. برای اجرای این مدل کمپین ها بعدا در مقاله ای دیگر به آن میپردازم.
کمپین های تبلیغاتی در رسانه های صوتی و تصویری، چاپی و محیطی قابل اجرا و قابل نمایش هستند. برای آنها یک مدت زمان معینی را تعیین کرده که طی آن مدت باید اجرا شوند. برای اجرای کمپین باید برنامه ای مشخص و دقیق داشت که قبل از اجرای کمپین شرح وظایف اعضای تیم و اقداماتی که باید برای توسعه فروش محصول یا خدمات صورت گیرد مشخص شود.
کمپین های بازاریابی و کمپین های فروش به صاحبان کسب و کار کمک میکند تا بتوانند استراتژی بازاریابی خوبی را برای پیشبرد اهدافشان داشته باشند. برای داشتن استراتژی بازاریابی باید در ابتدا جایگاه بازار خود را به خوبی بشناسیم و بدانیم رقبای ما در کجا حضور دارند و به چه شکل فعالیت میکنند.

شناخت مخاطب
در مرحله بعد مشتری های خود را به خوبی شناسایی کرده و بررسی کنیم که چه مکان هایی برای نمایش پیام ما به این مخاطبان مناسب است. توجه کردن به افراد و شناخت بهتر آنها بهترین روش برای اجرای یک کمپین است. کافیست بدانیم پیام مناسب را به چه مخاطبی برسانیم.
یکی از مواردی که نباید در رساندن پیام به مخاطب فراموش شود، ارزش محصول یا خدمات ما برای مخاطب است. از مزیت و منفعت ویژگی های محصول و خدمات خودمان برایشان صحبت کنیم. تنها به گفتن ویژگی ها بسنده نکنیم. بر فرض مثال اگر ما یک محصول سرمایشی گرمایشی ساختمان داریم که میخواهیم آنرا معرفی کنیم کافیست از مزیت آن نسبت به محصول رقبا صحبت کنیم و اینکه چه منفعتی برای مخاطب دارد. اینکه مخاطب بداند کاهش هزینه های برق مصرفی از جمله مزایای آن محصول است ما پیام را به راحتی منتقل کرده ایم. در نظر داشته باشیم مغز انسان طوری طراحی شده که دنبال منفعت برای خود است. انسانها در کوتاه ترین زمان ممکن باید پیام منفعتی از طرف ما دریافت کنند. برای طراحی یک کمپین و ارسال پیام به مخاطب باید این مورد را در نظر داشت.
انتخاب رسانه
گام بعدی در اجرای درست یک کمپین بازاریابی و فروش انتخاب یک رسانه درست با توجه به حضور مخاطبان ماست. تعداد این رسانه ها و شبکه ها را با توجه به بودجه باید مشخص کرد. تیزر تبلیغاتی خلاقانه از جمله موارد مهم در پخش رسانه های تصویری است. یکی از بهترین مکان هایی که مخاطبان بسیاری دارد تلفن همراه است که کمپین تبلیغاتی دیجیتال در تلفن همراه بسیار کاربردی و هوشمندانه است.
آژانس تبلیغاتی ما میتواند در این راه برای شما پیشبرد و هدفمند باشد. کافیست دغدغه خودتان را به گروه تبلیغاتی ادزآفرین بسپارید.

پاسخی بگذارید

بستن منو
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید